Servicedeskmedarbetare till CloudIQ
Servicedeskmedarbetare till CloudIQ
Vill du vara en del av ett starkt team på ett expansivt bolag inom molnbaserade lösningar? Är du en naturlig problemlösare och en stjärna inom kundvård?
Då ska du ta chansen att söka tjänsten som Servicedeskmedarbetare till CloudIQ.
Om företaget
Sedan starten 2020 är CloudIQ en del av MIDAQ koncernen.
MIDAQ AB är ett investmentbolag med säte i Jönköping som investerar i och utvecklar medelstora företag med etablerade affärsmodeller, ledande marknadspositioner, egna produkter, tjänster med starka varumärken.
CloudIQ Vår vision är att vara en ledande leverantör av innovativa lösningar för företags molnbaserade utveckling. Vi har en stark förkärlek för entreprenörskap i kombination med teknikutveckling, och det tydliga målet att få fler och fler företag att flytta upp i molnet.
Arbetsuppgifter
I rollen som Servicedeskmedarbetare kommer du främst att arbeta med att supportera våra kunder via vårt ärendesystem samt över telefon. Du löser allt ifrån enklare ärenden till mer komplexa problem.
Några tekniska områden som Servicedesk arbetar med:
- Microsoft 365 Admin Center
- Active Directory
- Azure Active Directory
- Azure Virtual Desktop
- Remote Desktop Services
- Windows
- macOS
- Microsoft Office
- Nätverk
- Skrivare
- Hårdvara
Rollen utgör en viktig del i kedjan och under hela vägen innebär arbetet täta kontakter med allt från våra kunder till partners och kollegor. Tillsammans utvecklar vi framtidens IT-support och tjänster.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
- Erfarenhet av Servicedesk / IT-supportarbete
- Förståelse för molnlösningar och Azure
- Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
- Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande men inte ett krav
För att lyckas i rollen som Servicedeskmedarbetare så är du genuint intresserad av kundvård men självklart även har ett stort tekniskt intresse. Vi söker dig som älskar problemlösning och samtidigt får energi av att ge personlig service i toppklass. Vi är mycket måna om att kunderna får bästa bemötande och nöjda kunder är för oss mycket viktigare än antal avklarade ärenden per timma.